Wednesday 11 May 2011

Aku mencari Damai Abadi



Aku cari bukan harta bertimbun-timbun,
Untuk hidup kaya,
Aku cari bukan wang berjuta-juta,
Untuk hidup bergaya,
Aku cari bukan kawan-kawan,
Untuk hidup sekadar berfoya-foya,
Aku cari mana dia Al-Ghazali,
Aku cari mana dia Al-Shafie,
Kita bongkar rahsia kitab suci,
Cari pedoman
Kita bongkar rahsia sunnah nabi
Cari panduan
Aku hidup kerana Dia Rabbi
Dialah teman
Dialah wali
Dia mencukupi
Aku hidup bererti
Menikmati damai abadi


Oleh:- DATUK SERI ABDULLAH AHMAD BADAWI



Ni laa antare pesanan seorang pemimpin terhadap rakyatnya, tapi adakah kite sebagai seorang rakyat yang dikatakan mempunyai intelektual yang tinggi sudah berjaye melakukan pesanan tersebut???

x usahlah kita biarkan nafsu menguasai diri...wang dan harta harta tu x membawa ke alam akhirat..memang laa everything needs money, but money is not everything..

dalam mengejar kekayaan dunia, kenkadang kite lupe saham akhirat kite..
ade sesetengah orang sanggup menggadaikan akhirat demi mendapatkan kepentingan dunia yang fana nie..huhu nak cam ner....akhir zaman..

jadi fikir - fikirkan..semoge mendapat keberkatan daripada ALLAH...
wallahu'alam




1 comment:

AZRI said...

nyanyi sikit lagu ni;p